Škoda Dune buggy
Škoda miała swoje buggy!

Tak! Na fali popularności tego typu nadwozia, stworzyli je w Czachach, w kraju który nie ma dostępu morza.

Jakub Ziółkowski
Škoda Dune buggy
BUggy były na topie!
Dune buggy, czyli plażowe buggy, przeżywały ogromny boom w latach 70. Technologia Škody po raz pierwszy trafiła pod tę otwartą karoserię za sprawą włoskich i belgijskich przedstawicieli marki. Na bazie tylnosilnikowego sedana Škoda 110 czeski producent stworzył Škodę Buggy 736 – pozbawiony drzwi kabriolet. Solidna rama przedniej szyby i wysoki pałąk ochronny nad głowami pasażerów zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie. Za projekt odpowiadał Josef Čech, a cztery z pięciu prototypów powstałych w latach 1974–1975 zbudowali uczniowie szkoły zawodowej w Mladá Boleslav.
Škoda Dune buggy
Škoda Dune BUggy nie wdrożono do produkcji
Produkcja jednak nie ruszyła. Za Żelazną Kurtyną zabrakło politycznego wsparcia dla tak „niepoważnego” modelu w zachodnim stylu, mimo że twórcy próbowali przekonać decydentów, że buggy mogłoby służyć na lotniskach lub podczas organizacji imprez i parad. Niestety, te argumenty nie przekonały decydentów i model buggy, został wyłącznie w fazie koncepcyjnej. Czy jest czego żałować? Myśle, że tak!
Škoda Dune buggy


Czytaj więcej