Nissan
Nissan zamyka swoją pierwszą otwartą fabrykę poza Japonią
Minęło zaledwie kilka tygodni od ogłoszenia przez Nissana planów zamknięcia zakładu w Oppamie w Japonii, a teraz firma ujawnia podobną decyzję dotyczącą kolejnej lokalizacji

Fabryka Civac
Nissan zamyka fabyrkę w Meksyku
Produkcja w parku przemysłowym Ciudad Industrial del Valle de Cuernavaca w Meksyku zakończy się do marca 2026 roku. Całość produkcji zostanie przeniesiona do innej fabryki w Meksyku, mieszczącej się w Aguascalientes. Fabryka Civac, pierwsza fabryka Nissana zbudowana poza Japonią, ma niemal 60 lat. Obecnie montuje tam modele Frontier, NP300/Navara oraz Versa. Pierwotnie zakład rozpoczął produkcję od Datsuna Bluebird w 1966 roku, a w 1975 roku dołożono drugą linię montażową dla lekkich samochodów użytkowych. Na powierzchni 4,4 miliona stóp kwadratowych fabryka wyprodukowała do tej pory ponad 6,5 miliona pojazdów i obecnie odpowiada za 11% produkcji Nissana w Meksyku.

Fabryka Civac
To elemet strategi „Re:Nissan”
Oppama i Civac to dwie z siedmiu fabryk, które Nissan planuje zamknąć w ramach szeroko zakrojonej strategii naprawczej. Trzecie potwierdzone zamknięcie to fabryka nr 1 w Tajlandii, gdzie produkcję ma przejąć fabryka nr 2. W ramach strategii „Re:Nissan” producent zamierza zmniejszyć globalną produkcję z 3,5 miliona do 2,5 miliona samochodów rocznie, a także ograniczyć liczbę zakładów z 17 do 10, zapewniając jednocześnie pełne wykorzystanie mocy produkcyjnych w pozostałych fabrykach.
Według doniesień Reutersa pod znakiem zapytania stoją także fabryki w Indiach, Argentynie i Południowej Afryce. Z kolei Automotive News informuje, że Nissan zakończy joint venture Cooperation Manufacturing Plant Aguascalientes (COMPAS) z Mercedes-Benz po zakończeniu produkcji modeli QX50 i QX55 jeszcze w tym roku. Model GLB ma zostać wycofany w pierwszym kwartale 2026 roku. Pojawiają się też informacje, że Nissan może sprzedać swoją siedzibę w Jokohamie i następnie wynająć ją od nowego właściciela.
Według doniesień Reutersa pod znakiem zapytania stoją także fabryki w Indiach, Argentynie i Południowej Afryce. Z kolei Automotive News informuje, że Nissan zakończy joint venture Cooperation Manufacturing Plant Aguascalientes (COMPAS) z Mercedes-Benz po zakończeniu produkcji modeli QX50 i QX55 jeszcze w tym roku. Model GLB ma zostać wycofany w pierwszym kwartale 2026 roku. Pojawiają się też informacje, że Nissan może sprzedać swoją siedzibę w Jokohamie i następnie wynająć ją od nowego właściciela.