Capricorn 01 Zagato

Premiera
Capricorn 01 Zagato - supersamochód dla Zodiakary
Możliwe, że nigdy wcześniej nie słyszeliście o Capricorn Group, ale ich praca była widoczna w Formule 1, wyścigach LMP1 i World Endurance Championship. Teraz niemiecki producent komponentów wyścigowych wchodzi na rynek supersamochodów, prezentując model 01 Zagato

Capricorn 01 Zagato
Capricorn 01 Zagato - przyjemnosć jazdy ponad wszystko!
Capricorn 01 Zagato to konstrukcja z silnikiem umieszczonym centralnie, który napędza tylne koła. Nadwozie wykonano z włókna węglowego, zaprojektowanego przez legendarnego włoskiego karosera Zagato. W kabinie nie znajdziemy ekranów ani zaawansowanej elektroniki – wszystko skupia się na emocjach z jazdy, a układ napędowy zdecydowanie w tym pomaga. W końcu analogowe rozwiązania to luksus w dzisiejszych czasach.
Pod maską pracuje doładowany silnik V8 o pojemności 5,2 litra od Forda, sprzężony z manualną skrzynią pięciobiegową typu dogleg, który generuje 888 KM. Sprint do 100 km/h zajmuje mniej niż 3,0 sekundy, a prędkość maksymalna to 360 km/h (224 mph).
"To auto zostało stworzone dla przyjemności z jazdy, a nie dla pobijania rekordów" – mówi Robertino Wild, założyciel i CEO Capricorn Group.
Pod maską pracuje doładowany silnik V8 o pojemności 5,2 litra od Forda, sprzężony z manualną skrzynią pięciobiegową typu dogleg, który generuje 888 KM. Sprint do 100 km/h zajmuje mniej niż 3,0 sekundy, a prędkość maksymalna to 360 km/h (224 mph).
"To auto zostało stworzone dla przyjemności z jazdy, a nie dla pobijania rekordów" – mówi Robertino Wild, założyciel i CEO Capricorn Group.

Tu nie tylko liczy się moc
Układ napędowy Capricorn 01 Zagato ma wiele unikalnych elementów: suchy system smarowania, wał korbowy, tłoki, układ wydechowy, a nawet własne oprogramowanie ECU i ABS. Za 21-calowymi kołami (stalowymi lub z włókna węglowego) kryją się węglowo-ceramiczne hamulce Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami.
Capricorn 01 Zagato nie ma krzykliwych skrzydeł ani dużych elementów aerodynamicznych. Firma postawiła na stały i przewidywalny docisk, osiągany dzięki zarządzaniu przepływem powietrza i konstrukcji podłogi. Samochód wyposażono w dyfuzory przedni i tylny oraz subtelny spoiler, a brak skrzydeł nadrabiają efektywne wloty i wyloty powietrza.
Capricorn 01 Zagato nie ma krzykliwych skrzydeł ani dużych elementów aerodynamicznych. Firma postawiła na stały i przewidywalny docisk, osiągany dzięki zarządzaniu przepływem powietrza i konstrukcji podłogi. Samochód wyposażono w dyfuzory przedni i tylny oraz subtelny spoiler, a brak skrzydeł nadrabiają efektywne wloty i wyloty powietrza.

W kabinie kierowca ma do dyspozycji trzy analogowe zegary oraz kierownicę owiniętą skórą, wyposażoną w zaledwie dwa przyciski: start-stop i wybór trybu jazdy. Fotele są stałe, ale regulowane są pedały, kierownica oraz dźwignia zmiany biegów, którą można przesunąć wzdłuż o 7,9 cm. Prawie całe wnętrze wykonano z włókna węglowego, a przełączniki z tytanu i aluminium. Fotele wykończono skórą Connolly z akcentami Alcantary, a klienci będą mogli je personalizować według własnych upodobań.

Capricorn 01 Zagato to Nie tania zabawa
Produkcja 01 Zagato ruszy w pierwszej połowie 2026 roku. Powstanie tylko 19 egzemplarzy, a cena wynosi 2,95 mln euro. Nie jest to mało, ale w zamian wiemy, za co płacimy. Pewien niedosyt pozostawia jednak design – limitowane supersamochody niszowych marek mają to do siebie, że bywają nieco generyczne. Tak jest też tutaj, a nie pomógł nawet charakterystyczny dla Zagato dach typu double-bubble.